Ica: Zandduinen en Zeeleven

Bij aankomst in Ica waren we totaal verward. We wilden eigenlijk door naar Pisco of Paracas om de volgende dag de Ballestas eilanden te bezoeken maar we werden overgehaald om naar Huacachina te gaan, een prachtige oasis, engiszins overpriced weliswaar, tussen de zandduinen van Ica.

Bijna iedereen gaat naar Huacachina om te sandboarden maar wij waren te moe om iets te ondernemen dus we hebben een beetje gelezen en voornamelijk veel geslapen. Wel hebben we kunnen genieten van het mooie uitzicht over de zandduinen bij een oasis omgeven door palmbomen met een lekker warm zonnetje op onze hoofden.

De volgende dag gingen we naar Paracas om daar twee uur op een boot te gaan om de Ballestas eilanden te zien. Het was geweldig! Hoewel het grauw en grijs was zagen we Pelikanen, Peruviaanse boobies, bluefooted boobies, zeeleeuwen, Humboldt pinguins en de grijze dolfijnen die stunts uithaalden vlakbij onze boot! Daarnaast waren we op tijd om de feeding frenzie van de vogels te zien.

Hierbij vliegen al de vogels in een grote cirkel en duiken ze als torpedos omlaag om vis te vangen. Op een gegeven moment vaarden we in het midden van de cirkel en waren we omgeven door een zwerm van vogels een prachtig gezicht. Je moest wel op je hoofd letten want de kans op vogelpoep was groter dan ooit. Gelukkig geen vogelpoep gevangen!

De eilanden zelf zijn vulkanisch en op bizarre wijze geerodeerd door de wind en de oceaan. Ook konden we een wandtekening van een kandelaar zien waarvan niemand de reden weten dat deze is gemaakt. Echt een leuk uitstapje.

Daarna moesten we de bus nemen naar Lima. Uiteraard werden we zowel door taxi chauffeur als bus chauffeur afgezet want we zijn natuurlijk wel gringos he. Maar goed ook dit kon de pret niet drukken want we hadden een zeer geslaagde ochtend gehad. Toen we in Lima weer te veel moesten betalen voor onze taxi en onze reservering in Loki hostel niet goed was doorgekomen waren we wel weer enigszins down. Maar de lekkere keuken hier in Lima maakte weer een hoop goed. Maar meer daarover in de volgende blogpost.

Een gedachte over “Ica: Zandduinen en Zeeleven

1. Ik heb weer genoten van de prachtige foto’s. Wat moet dat mooi zijn om deze dieren live te kunnen zien.