Uruguay: I need some dollars

Op dinsdag zijn we naar Colonia del Sacramento in Uruguay gegaan. Hiervoor moesten we een ferry nemen van ongeveer 2 uur. Nadat we in ons hostel waren ingechecked, wilden we er direct op uit om geld te pinnen en te eten. Helaas bleek het met onze creditcards en pinpassen niet mogelijk om uruguayaanse pesos of amerikaanse dollars te pinnen. Dit concludeerden we nadat we 5 automaten hadden geprobeerd met alle passen. Hongerig en ongerust zijn we toen maar terug gegaan naar het hostel. Daar konden ze ons vertellen dat deze storingen wel vaker voorkomen en dat we de volgende dag weer zouden kunnen pinnen. Ze konden ons ook 1000 pesos lenen om wat te eten te halen.

De volgende dag besloten we zoveel mogelijk dollars te pinnen. Daarna zijn we verkast naar een iets luxer onderkomen. Een hotel met airco en televisie (HBO!) en een douche met warm water. Dit was een welkome afwisseling van de dorms met dunne matrassen. In de ochtend hebben we nog een wandeling door het piepkleine stadje gemaakt. Tijdens onze wandeling was er een hondje dat continu met ons meeliep. Het arme beest was een zwerfhond en wilde volgens mij gewoon een beetje aandacht en liefde. Helaas hebben zwerfhonden veel ziektes en bacterien dus we bleven maar een beetje uit de buurt, zover mogelijk.

Ik ben die middag nog naar het strand geweest om te zonnen en te zwemmen. Dit was ook erg lekker nadat ik een week in de stad was geweest. ’s Avonds moesten we een beetje puzzelen om eten te kopen met de overgebleven Uruguyaanse pesos en de volgende dag vertrokken we na een heerlijk ontbijt weer richting Buenos Aires.

Kay is in de middag samen met Kevin naar Avenida Florida gegaan om de dollars te ruilen voor Argentijnse pesos. Ze hebben een hele goede exchange rate voor elkaar gekregen. Uiteindelijk hebben we inclusief de extra kosten voor het pinnen zo’n 300-400 euro ‘verdiend’. Die avond hebben we nog een beetje in het hostel rondgehangen en zijn we even naar het uitgaanscentrum in Palermo geweest. Op zaterdag zijn we met het vliegtuig naar El Calafate gegaan, in Zuid-Patagonie.

2 gedachten over “Uruguay: I need some dollars

1. Dag lieve kinderen,

Volgens mij klopt de geplaatste datum niet met de werkelijkheid. Of krijgen we jullie blogs later dan geplaatst. Bij ons is het nu namelijk 26 februari 2013.

In ieder geval weer heel fijn om iets van jullie te lezen. Ik begon me al een beetje zorgen te maken. En toch maar weer een paar honderd euro verdiend. Kan je toch weer iets extras voor doen. Heb je er al plannen voor?
    Hele dikke kussen en zorg goed voor elkaar.

Liefs,

Yvonne

1. We waren inderdaad deze post vergeten te plaatsen. Daarna zijn we op een 5 daagse trekking gegaan en zaten we in een hostel zonder internet.
      Bedankt voor alle leuke berichten, het is erg leuk om al jullie reacties te lezen.