Bariloche: Lake District

Na weer een slopende nachtbus kwamen we aan in het prachtige Bariloche in Argentinie. Het was een beetje puzzelen om zonder buspas bij ons hostel te komen. Kay had erg veel last van zijn knie vanwege het bergaflopen en bussen die gemaakt zijn voor mensen van een iets kleiner formaat. We besloten daarom om het rustig aan te doen en de bus naar Lago de Gutierrez te pakken. Met veel moeite kon Kay bij de bushalte komen. Na een uur wachten op de bus concludeerden we dat we bij de verkeerde halte stonden te wachten en moest Kay naar de andere bushalte hobbelen. Bij het meer hebben we lekker in de zon gezeten, een terrasje gepakt en Spaanse woorden en zinnen geleerd.

De volgende dag gingen we kayakken op Lago Moreno. We hebben een heerlijk uur op het water rondgepeddeld en genoten van het uitzicht. In de avond zijn we Bariloche gaan verkennen. Hierbij werden we achtervolgd door een ontzettend schattige straathond; veel leuker dan de Sint-Bernhards die met toeristen op de foto gaan. Omdat we geen dierenwinkel konden vinden hebben we hem maar een paar crackers gegeven.

Bariloche (7)Op de derde dag hebben we de Circuito Chico gefietst. Dit is een prachtige route van 60 km langs verschillende meren in de heuvels rondom Bariloche. Hoewel bergop fietsen redelijk pittig is, wordt je rijkelijk beloond met uitzichten en razendsnelle afdalingen. Heerlijk met de wind in het gezicht de bergen afracen. Onderweg zijn we gestopt bij het luxueuze en beroemde Llao Llao hotel. Het was heel grappig om met onze helmpjes een van de luxeste hotels van Argentinie binnen te lopen.

Bariloche (6) Llao LlaoEerste moment was het parkeren van de fietsen. Bijna niemand komt op de fiets naar zo een sjieke tent… Bij de ingang wilde de portier ons eerst niet binnen laten. We zeiden dat we een kopje koffie wilden drinken. Hij vertelde ons dat het cafe pas om 11 uur open ging en dat we beter konden gaan. Kay keek echter op zijn horloge en zag dat het al half 12 was. De andere portier schoot daarop in de lach en we mochten naar binnen.

Bariloche (14)Het was het allerduurste kopje koffie dat ik ooit gedronken heb: 8 euro, maar het was het waard. Het uitzicht en het hotel dat meer een antiekmuseum is konden we erg waarderen. Daarna vervolgden we onze fietstocht die we nog hebben onderbroken voor een heerlijke wurst und sauerkraut. Geen idee waarom alles zo Duits/Zwitsers is in deze streek. Onderweg kwamen we een Chileen en een Duitser tegen die ons aanraadden om in Pucon, Chili, de vulkaan Villarrica te beklimmen.

Bariloche (15) Vulkaan LaninDe dag erna hebben we de bus naar San Martin de los Andes genomen. Aangezien het redelijk koud was zijn we de dag lekker binnen gebleven om films en series te kijken. Donderdag zijn we aangekomen in Pucon.

4 gedachten over “Bariloche: Lake District

1. Hoi Tini(panini-mini) en Kay,

Dankzij jullie reactie op mijn blog heb ik die van jullie ook gevonden. Leuk, zeker omdat ik net weer terug in NL ben.

Goed hoor, eindelijk op de fiets. Rugzak erbij en je vakantie gaat nog eens echt leuk worden >:)

@Kay: Als je last van je knie blijft houden (geen spierpijn maar slijtage) dan moet je daar wel mee uitkijken. Voor mij hielp een brace (klein “riempje” onderlangs je knieschhijf) erg goed. Je kunt dat combineren met het voedingssuplement glucosamine (voor kraakbeenherstel). Ik heb er ook last van gehad…

Werkt je uu-email eigenlijk nog, Tineke?

1. Dag Roeland,

Bedankt voor je reactie. Fietsen was erg leuk, alleen voor de lange afstanden kies ik toch liever voor de bus.
      Bedankt voor de tips voor mijn knie. Gelukkig was na twee dagen rust geven was alles weer helemaal hersteld.

Kay

2. Dag Kay en Tineke,

Dank voor de mails en felicitaties, ja alweer een jaartje ouder, maar we gaan gewoon door.
    Zo zijn jullie ook alweer 2 maanden onderweg! Gaat het nog steeds goed daar ?
    En genieten maar !! Op de foto’s te zien is dat zo !! Jammer van dat internet, maar nu ben je weer online. Wij hadden ook een paar dagen geen internet, maar dat is weer verholpen, het is wat, maar je kunt ook niet zonder.
    Nou lievertjes, van ons veel plezier met reizen en geniet maar met volle teugen. De borrel, wijn of bier, houden jullie tegoed. Opa hoopt 6 augustus 85 jaar te worden en dan vieren wij onze verjaardagen samen op 1 september.

Liefs en dikke knuffels van Oma en Opa B.

3. Hoi Kay en Tineke,
    Ik maak me een beetje (terecht/onterecht?) zorgen over je knie, Kay. Ontzie je/jullie jouw knie een beetje, a.u.b.: Zuid-Amerika op krukken is minder………
    Wederom geweldige plaatjes, prachtige ervaringen, uitgezonderd dan de krappe bussen.